REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.rtmsklep.pl 

 

obowiązuje od dnia 01.01.2025 roku 

 

1.  Ogólne Informacje 

 

1.1. Poniższy Regulamin zawiera zasady na których opieramy funkcjonowanie naszego sklepu internetowego, warunki sprzedaży, zasady realizacji zawartych za pośrednictwem sklepu umów, warunki gwarancji producenta oraz informacje o przetwarzaniu i przechowywaniu danych osobowych naszych Klientów. Regulamin jest nierozłączną częścią umowy kopna-sprzedaży oferowanych przez www.rtmsklep.pl towarów, zapoznanie się z nim i jego akceptacja jest niezbędna do dokonania zakupu w naszym sklepie . 

 

1.2. Adres i dane rejestrowe firmy prowadzącej sklep internetowy www.rtmsklep.pl : 

 

RTM Serwis Tomasz Mucha 

Brzozówka, ul. Leśna 80 

33-140 Lisia Góra 

Polska 

NIP : 873 143 79 97 

REGON : 852539937 

 

tel : +48 660 719 654 

e-mail : biuro@rtmserwis.pl 

numer rachunku bankowego : 98 1050 1562 1000 0090 9140 2066 

ING BANK ŚLĄSKI 

 

 

1.3. Sklep internetowy www.rtmsklep.pl nie prowadzi sprzedaży hurtowej. 

 

 

2. Definicje i objaśnienia 

 

2.1. Treść regulaminu  zawiera nazwy i pojęcia przypisane w swoim znaczeniu do konkretnych podmiotów. Poniżej słowniczek i definicje : 

 

  • Regulamin – zbiór praw i obowiązków Sprzedawcy, Klientów, Konsumentów oraz Przedsiębiorców – Konsumentów, określający zasady na podstawie których oparte jest jego funkcjonowanie; 

  • Sklep internetowy - rodzaj serwisu, który umożliwia prowadzenie sprzedaży oraz dokonywanie zakupów za pośrednictwem Internetu; Proces zakupowy realizowany jest najczęściej poprzez dodanie wybranych pozycji do koszyka oraz złożenie zamówienia online; 

  • Sprzedawca – RTM Serwis Tomasz Mucha, Brzozówka ul. Leśna 80, 33-140 Lisia Góra; 

  • Klient - podmiot dokonujący zakupu dobra na rzecz własnej konsumpcji (wtedy Konsument) lub w celu dalszej dystrybucji (Przedsiębiorca-Konsument), oraz nabywający prawa do jej własności (Klient, Kupujący, Konsument, Przedsiębiorca- Konsument); 

  • Konsument to osoba fizyczna kupująca na własny użytek; 

  • Przedsiębiorca-Konsument - podmiot prawa, który prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą; 

  • Produkty i Towary – przedmioty oferowane w sklepie internetowym; 

  • Umowa - dokument zawarty między Sprzedawcą, a Klientem w celu kupna-sprzedaży towaru oferowanego w sklepie internetowym; 

  • Niezgodność Towaru z Umową –  występuje wtedy gdy opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność i przydatność towaru do celu, do którego jest przypisany, różni się od towaru oferowanego na stronie sklepu internetowego, a rzeczywistym jaki otrzymał Klient. Towar jest niezgodny z Umową, jeżeli: 

  • nie nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa oraz norm technicznych; 

  • nie występuje w deklarowanej ilości lub nie posiada cech ( trwałości i bezpieczeństwa) które są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Kupujący może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru; 

  • nie został dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Kupujący, może rozsądnie oczekiwać; 

  • Zamówienie – to świadomy wybór Towaru przez Kupującego, który złożył zamówienie w sklepie internetowym. Określa ono rodzaj i ilość produktów, sposób dostawy, formę płatności, miejsce wydania i dostawy towaru, dane identyfikacyjne i kontaktowe Kupującego oraz Sprzedającego; 

  • Konto Klienta – to miejsce na stronie internetowej, gdzie Klient może stworzyć własny profil, zawierający Jego dane. Utworzenie takiego konta ułatwia i przyśpiesza proces dokonywania kolejnych zakupów, edycji danych i przegląd historii zamówień; 

  • Ustawa Konsumencka – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. Z 2014 r. poz. 827). 

 

3. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO I SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ 

3.1. Zamówienia można dokonać bez rejestracji Konta Klienta, niezbędna jest akceptacja Regulaminu i polityki prywatności oraz podanie przez Klienta danych osobowych niezbędnych do finalizacji procesu zamówienia (Imię, Nazwisko, adres, dane kontaktowe). 

3.2. Zamówienia, Klient może dokonać poprzez Konto Klienta, po uprzedniej rejestracji w rtmsklep.pl, akceptacji Regulaminu i polityki prywatności. Login i hasło do swojego konta Klient tworzy sam,  obowiązek zabezpieczenia tych danych ma Sprzedawca i Klient. 

3.3 .Utrzymywanie konta Klienta jest bezpłatne i na czas nieokreślony. W każdej chwili Klient ma prawo do usunięcia swojego konta, z zastrzeżeniem zachowania danych niezbędnych Sprzedawcy do rozliczeń rachunkowo – księgowych. 

3.4. Przeglądanie asortymentu sklepu internetowego odbywa się za pomocą specjalnie utworzonych zakładek z kategoriami produktów. Istnieje również możliwość wyszukania bezpośrednio produktu, wpisując wymaganą frazę w okienku ''SZUKAJ W KATALOGU'', 

3.5. Ceny towarów podane na stronie internetowej sklepu, są cenami brutto. Podczas dokonywania zakupu widoczne są również informacje o kosztach przesyłki danego towaru, uzależnione od jego wagi i wielkości (z opakowaniem). 

3.6. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania Konta Klienta lub odmowy realizacji zamówienia, gdy: 

  • Klient podał nieprawdziwe lub niekompletne dane, 

  • Klient jest dłużnikiem Sprzedawcy, 

  • Klient narusza prawa osób trzecich lub Sprzedawcy, 

  • Klient wykorzystuje sklep do popełnienia wykroczenia lub przestępstwa, 

  • Klient udostępnia login i hasło osobom trzecim. 

3.9. Zamówienie zostaje złożone w sklepie po uprzednim wybraniu towaru i kliknięciu w opcję ''Zamawiam'' z obowiązkiem zapłaty. 

3.10. Realizacja zamówienia odbywa się niezwłocznie, w następnym dniu roboczym (maksymalnie do 7 dni), po zaksięgowaniu zapłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy, lub niezwłocznie po otrzymaniu przez Sprzedawcę zamówienia z opcją płatność za pobraniem. 

3.11. W celu finalizacji zamówień na urządzenia klimatyzacyjne tj. zawierające freon, zgodnie ze zmianą w ustawie Dz.U.2017 poz. 1567 od 01.01.2018r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych, Kupujący zobowiązany jest do przedłożenia oświadczenia, drogą elektroniczną, które zawiera dane wykwalifikowanego instalatora posiadającego uprawnienia F-GAZ wydanymi przez UDT,  biorącego pełną odpowiedzialność za instalację i montaż urządzenia. Zamówienia wymagające takich oświadczeń, nie będą realizowane bez uprzedniego ich dostarczenia, niezależnie od dokonania wpłaty. Gotowe wzory oświadczeń, znajdują się na stronie naszego sklepu internetowego. Oświadczenia, z wymaganymi danymi, uwzględniamy w każdej innej pisemnej formie. 

3.12. Płatność za towar odbywa się poprzez wpłatę przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy. 

3.13. Termin zapłaty od chwili złożenia zamówienia wynosi 7 dni , o ile wybrana opcja zakupu nie przewiduje inaczej. Zapłata uważana jest za dokonaną po zaksięgowaniu wpływu środków na rachunek Sprzedawcy w w/w terminie. Brak zapłaty w w/w terminie zwalnia Sprzedawcę obowiązku realizacji zamówienia, o czym Klient zostanie poinformowany w korespondencji elektronicznej. 

3.14. W przypadku towarów oznaczonych jako „promocja” lub innymi określeniami specjalnymi, o kolejności ich realizacji decyduje termin wpływu zamówienia i środków na podane konto bankowe. Ilość towarów objętych w/w akcjami jest zależna od Sprzedawcy. 

3.15. Dostawa, zakupionych towarów odbywa się poprzez kuriera/przewoźnika wybranego przez Sprzedawcę. Koszt dostawy ponosi Kupujący. 

3.16. W sytuacji, gdy towar zostanie zwrócony do Sprzedawcy z powodu: 

  • podania błędnych danych adresowych, 

  • gdy Klient nie odbierze przesyłki, 

  • innej przyczyny ze strony Klienta, 

Sprzedający ma prawo do obciążenia Klienta wszelkimi poniesionymi z wynikłą sytuacją kosztami. 

3.17. W sytuacji stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości w stanie przesyłki, uszkodzeń zewnętrznych lub innych, Klient jest zobowiązany do spisania z kurierem odpowiedniego protokołu odbioru, który będzie zawierał dokładny opis nieprawidłowości i dane przewoźnika. Protokół ten będzie podstawą do ewentualnych przyszłych roszczeń. 

 

4. GWARANCJA PRODUCENTA 

 

4.1. Gwarancja producenta na zakupiony towar oraz jej warunki, zawarte są w karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu. Gwarancja nie uwzględnia uszkodzeń powstałych mechanicznie, poprzez niewłaściwe użytkowanie lub niezgodne z przeznaczeniem produktu, przez Klienta, oraz naturalne zużycie zakupionego artykułu. Niedopełnienie przez Klienta wszystkich warunków gwarancji, zawartych w karcie gwarancyjnej odbiera automatycznie prawo do gwarancji producenta na dany produkt. W celu skorzystania z gwarancji Klient powinien zgłosić się bezpośrednio do producenta. 

 

5. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 

 

5.1.  W przypadku sklepu internetowego  : 

  • Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, art. 27 Ustawy Konsumenckiej, i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, 34 i 35 Ustawy Konsumenckiej. Dla Umowy zawartej na odległość  termin na odstąpienie od niej wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed jego upływem; 

  • Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na gotowym formularzu, którego wzór jest dostępny na stronie naszego sklepu internetowego, lub dokonać w każdej innej pisemnej formie, zgodnej z Ustawą Konsumencką; 

  • Sprzedający uwzględnia wyłącznie możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w pisemnej formie po upływie terminu 14 dni od daty odbioru towaru przez Klienta; 

  • Sprzedający, niezwłocznie po otrzymaniu formularzu o odstąpieniu od Umowy, z zachowaniem wymaganego terminu 14 dni, prześle potwierdzenie jego otrzymania do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej. W takim przypadku wcześniej zawarta Umowa uznana jest za nieważną, niezawartą; 

  • Klient ma obowiązek zwrócenia towaru Sprzedającemu niezwłocznie i nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy; 

  • Produkt, po odstąpieniu od Umowy, odsyła Kupujący na swój koszt i ponosi pełną  odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, który jest przedmiotem Umowy, wynikające z korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i jego funkcjonalności; 

  • Sprzedający niezwłocznie ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy,  zobowiązany jest do zwrotu Klientowi dokonanych przez niego płatności za towar, Sprzedający nie zwraca dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Ustawy Konsumenckiej; 

  • Sprzedający realizuje zwrot kosztów w ten sam sposób, w jaki Klient zapłacił za towar ; 

  • Sprzedającemu przysługuje prawo do rozpoczęcia procedury zwrotu kosztów do momentu otrzymania zwracanego towaru przez Klienta lub do momentu otrzymania dowodu odesłania zwracanego towaru, w zależności od wcześniejszych ustaleń dotyczących zwrotu; 

 

5.4. Zgodnie z art. 38 Ustawy Konsumenckiej prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w  przypadku: 

  • umowy o świadczenie usług, jeżeli Przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez Przedsiębiorcę, utraci on prawo odstąpienia od umowy; 

  • gdy przedmiotem są towary, które po otrzymaniu i zainstalowaniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi urządzeniami lub przedmiotami; 

  • gdy przedmiotem jest towar, znajdujący się w zapieczętowanym opakowaniu, który po otwarciu opakowania nie może zostać zwrócony ze względów higienicznych lub ze względu na ochronę zdrowia; 

  • gdy przedmiotem jest towar wyprodukowany, zmodyfikowany lub skompletowany według indywidualnych potrzeb Klienta na jego spersonalizowane zamówienie; 

  • gdy cena towaru lub wynagrodzenie za usługę, zależy od wahań cen na rynku finansowym, na które Sprzedawca nie ma wpływu, a które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy; 

  • gdy przedmiotem jest towar, w którym po zaprogramowaniu lub spersonalizowaniu ustawień, dane są nieodwracalnie zapisane w pamięci tego urządzenia. 

5.5. Obowiązkiem Sprzedawcy jest dostarczenie towaru sprawnego i spełniającego funkcje do których jest dedykowany oraz bez wad i uszkodzeń. Konsumenta zabezpieczają w  tej kwestii przepisy dotyczące niezgodności Towaru z Umową, tj. art. 43a i nast. Ustawy Konsumenckiej. 

 

5.6. Klienci mają prawo, na drodze postępowania polubownego, rozstrzygania kwestii spornych, w tym sądu polubownego, wtedy wymagana jest zgoda Sprzedawcy. Konsument może również zwrócić się o pomoc do organizacji wspierających prawa Konsumentów lub do Powiatowego Rzecznika Konsumentów oraz do organizacji społecznych, które zakresem swojej działalności obejmują między innymi ochronę praw Konsumentów. 

 

5.7. Pełne informacje dotyczące praw ochrony Konsumentów znajdują się na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

 

6. OCHRONA I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH 

 

6.1. Sprzedawca zapewnia bezpieczeństwo pozyskanych od swoich Klientów danych osobowych, które podlegają ochronie zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. 

 

6.2. Sprzedawca jako Administrator danych osobowych, przetwarza je na podstawie art. 6 ust.1 lit. RODO, w oparciu o niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, realizowanych w procesie handlowo-usługowym, kompleksowej obsłudze przed i posprzedażnej oraz marketingowej. Działania te obejmują między innymi fakturowanie, sporządzanie ofert i kosztorysów, wystawianie protokołów, obsługa wysyłek kurierskich oraz działania w zakresie zobowiązań wobec organów Państwowych i podatkowych. 

 

6.3. Zakres danych osobowych przetwarzany przez Administratora obejmuje: Imię i  Nazwisko, adres, dane kontaktowe (numer telefonu, numer faksu, adres e-mail) w przypadku przedsiębiorstw także Nazwa i adres przedsiębiorstwa oraz numery rejestrowe (NIP, REGON). Przy zakupie urządzeń klimatyzacyjnych, chłodniczych oraz pomp ciepła, wymagane i niezbędne w celu finalizacji zakupu, są dane instalatorów oraz numery uprawnień instalacyjnych F-GAZ wydanymi przez UDT. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Pełny zakres informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w zakładce naszego sklepu internetowego '' Polityka Prywatności ''. 

 

6.4. Okres przechowywania danych osobowych przez Administratora, opiera się na obowiązujących przepisach prawa i uzasadnionych potrzebach biznesowych, zgodnych z polityką handlowo-usługową Sprzedawcy. O ile obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, dane będą przechowywane przez cały okres ich wykorzystania czyli do wypełnienia celów, dla których zostały pobrane.  Przez okres 5 lat, liczonych na koniec roku kalendarzowego, Administrator przechowuje dane osobowe wynikające z obowiązków podatkowych. 

 

7. DODATKOWE INFORMACJE I POSTANOWIENIA 

 

7.1. Sprzedawca ma prawo do wprowadzania zmian w powyższym Regulaminie, w uzasadnionych sytuacjach, dotyczących zmian legislacyjnych i nowelizacji obowiązujących przepisów prawa. 

 

7.2. Wszelkie informacje dotyczące zmian Regulaminu, będą widoczne, odpowiednio wcześniej, na stronie internetowej Sprzedawcy .                 Zmiany Regulaminu, które mają wpływ na prawa wynikające z zawartych Umów, Klienci zostaną powiadomieni za pośrednictwem e-mail  lub na adres stanowiący login Użytkownika zarejestrowanego w sklepie internetowym. 

 

7.3. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na zamówienia i płatności których Klienci dokonali przed datą wejścia w życie takich zmian. 

 

7.4. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów które mogą wyniknąć na tle Umów zawartych za pośrednictwem sklepu internetowego, jest sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy. Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy Klientów, dla których wybór sądu odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

 

8.POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTEM LUB PRZEDSIĘBIORCĄ - KONSUMENTEM 

 

8.1. Klient, który nie jest jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą – Konsumentem ma obowiązek do wywiązania się z zawartej Umowy, czyli zapłaty za zakupiony towar i jego odbiór, niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni od daty jej zawarcia, chyba że umowa stanowi inaczej. 

 

8.2. Produkty będące przedmiotem Umowy zawartej z Klientem nie będącym jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem są własnością Sprzedawcy, do czasu uiszczenia zapłaty za przedmiot Umowy i pokrycia kosztów dostawy z tytułu Umowy. 

 

8.3. Sprzedawca w chwili wydania przedmiotu, zgodnego z Umową, przewoźnikowi w celu doręczenia do Klienta, nie będącego jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub ubytku rzeczy, a korzyści i ciężary związane z rzeczą przechodzą na stronę Klienta. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenia produktu powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie nadanej przesyłki. 

 

8.4. Klient nie będący jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem ma obowiązek zbadać przesyłkę, w czasie odbioru od przewoźnika, w sposób odpowiedni przy tego rodzaju przesyłkach. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie towaru, spoczywa na nim obowiązek dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika pod rygorem utraty prawa powoływania się na powyższe okoliczności w przypadku ewentualnego sporu ze Sprzedawcą. 

 

8.5. Klient, nie będący jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, ma prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, art. 27 Ustawy Konsumenckiej, i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, 34 i 35 Ustawy Konsumenckiej. Dla Umowy zawartej na odległość  termin na odstąpienie od niej wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed jego upływem.